Fun fashion facts

I went to visit the Saint Tropez store at Købmagergade in Copenhagen yesterday. It was the perfect way to end a work week and start the weekend. Saint Tropez had 20% on everything – that called for shopping! I ended up with the basket on my bike full of clothes and biked home even happier then when I arrived at the store. I came home with two bags full of new items. Among others I bought this new top and these cool coated jeans. Both the top and the jeans fit perfectly into my personal style that I talked about in my last post.

I work at an office with a certain dress code. We don’t have to wear suits and heels, however, we cannot just dress as in what ever we like. I try never to be boring in my work wear. These jeans are great for that purpose, they are a perfect mix of classic and modern. On a distance they are black and classic. When you get close, they have awesome details; zippers and pleated. Just my style! They are perfect both for work and in this case for a date night in the movies with my BF.

Since I’ve been talking a lot about this ‘personal style’ I thought it would be fun to tell you some facts about me and my style. Here we go!

Five fun fashion facts…

  • Most of my clothing is black. Not because I’m a blackster – I just find black to be a good basic colour to mix with prints and paterns.
  • I hardly ever wear high heels. My favorite shoes in the fall are leather flats like on these photos.
  • I love well fitted jeans!
  • Not one week passes without me wearing the basic silk tops from Saint Tropez – they are the best. I have three Black tops, a rose, a bordeaux, a dark green, two white.. Try them – you cannot live without them. Find the silk tops HERE.
  • My underwear ALWAYS matches. I never mix… I love to fell well dressed from top to toe.

Do you recognize yourself in these facts or how do you feel about fashion?

❤ Natasja

I går sluttede jeg en god arbejdsuge af med at cykle en tur ind til Saint Tropez butikken på Købmagergade i København. Her var der 20% på alle varer – så bliver man altså nødt til at shoppe. Og det gjorde jeg. Jeg endte med at fylde min cykelkurv med tøj og vendte snuden hjem ganske glad og klar på en god weekend. To poser fulde blev det til i alt. Blandt andet den fine ternede top på billederne og de coatede jeans. Begge dele passer perfekt ind i min personlige stil som jeg talte om i mit sidste indlæg.

Til daglig arbejder jeg på kontor. Der har vi en særlig dress code. Det er ikke fordi vi skal møde op i skjorte, pencil skirt og høje hæle hver dag, men det er ikke helt velset at dukke op i joggingtøj og sneaks. Jeg forsøger aldrig at se kedelig ud i mit arbejdstøj på trods af dress code. Der må gerne være en sjov lille detalje. Disse jeans er et perfekt eksempel på dette. På afstand er de klassiske, sorte og pæne. Når man kommer tættere på kan man se detaljerne, de skrå lynlåse og plisseringen. Det er lige min stil! Jeg var ikke ét sekund i tvivl om, at de jeans skulle med mig hjem fra Saint Tropez butikken i går. De er gode både på jobbet og, som på billederne her, på en biografdate med kæresten.

Nu hvor jeg taler så meget om min ‘personlige stil’ vil jeg lige give jer et par facts om mig og min stil.

Fem fashion facts…

  • Det meste af mit tøj er sort. Ikke fordi jeg er blackster, jeg synes bare sort er en god basis farve og så kan det mixes og matches med forskellige print, farver og mønstre.
  • Jeg har yderst sjældent høje hæle på. Mine favorit sko i efteråret er flade læder støvler, præcis som på disse billeder.
  • Jeg elsker et par velsiddende jeans!
  • Der går ikke én uge uden jeg har mine basis silke toppe fra Saint Tropez på. Jeg har tre sorte toppe, en rosa, en mørkegrøn, en bordeaux, to hvide.. De er geniale! Prøv dem. Det er svært at leve uden. Find dem HER.
  • Jeg går ALTID i matchende undertøj – det skal være et sæt. Jeg mixer og matcher ikke. Jeg vil gerne føle mig velklædt fra inderst til yderst.

Er der nogen af disse ting I kan nikke genkendende til? Eller synes I jeg er helt skævt på den?

❤ Natasja

ST2 ST3 ST4 ST5 ST6

Top: Saint Tropez (style M1068)//Jeans: Saint Tropez (style K5036)//Shoes: Shoe Biz//Coat: Vila//Scarf: Stylesnob

Leave a Reply

